ارتباط مستقیم با 30769 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی زبان بهرامی
تدریس خصوصی دکتر گودرزی
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
ایران مدرس تدریس خصوصی وبلاگ متد آموزشی زبان ایتالیایی

متد آموزشی زبان ایتالیایی

متد آموزشی اسپرسو (Espresso) چیست؟
متد آموزشی اسپرسو، هم اکنون به عنوان یک متد رسمی و بین المللی به شمار می رود که تمام زبان آموزانی که قصد فراگیری زبان ایتالیایی را دارند از آن بهره مند می شوند. در واقع متد اسپرسو از سوی دانشگاه سینا (Seina) و دانشگاه پروجا (Perugia) مورد تایید می باشد. تمام زبان آموزان ایتالیایی در ایران و سایر نقاط جهان، در صورتی که تمایل به فراگیری این زبان خارجه را داشته باشند، باید از طریق متد آموزشی اسپرسو، اقدام به فراگیری زبان ایتالیایی نمایند و در صورتی که تمایل به تحصیل در ایتالیا را داشته باشند، باید پس از سپری نمودن دوره آموزشی سطح B2 در امتحان آزمون استرنی (Esterni) سفارت ایتالیا در ایران شرکت نمایند و در صورت قبولی در آزمون مذکور می توانند تحصیلات دانشگاهی خود را در مقطع لیسانس، فوق لیسانس و دکتری ادامه دهند. یا ویزای تحصیلی، کار و اقامت را دریافت نمایند.
چرا (Espresso) ؟
سال های بسیار گذشته، متد آموزش زبان ایتالیایی بسیار متفاوت از آنچه بود که امروز شاهد آن می باشیم. متدهای آموزشی بسیار متفاوت و روند یادگیری زبان توسط زبان آموز هم نسبت به امروز فرق می کرد. در گذشته متد آموزش Qui Italia ارائه می شد که بر اساس کتاب های سه جلدی Qui italia1,2,3 در ایران هم مورد تدریس قرار می گرفت. هر جلد از کتاب های مذکور یک سطح از زبان ایتالیایی را تا سطح B1 پوشش می دادند.
اما روند یادگیری زبان آموز و آشنایی او با زبان ایتالیایی زمان بسیاری را به خود اختصاص می داد. به طوری که یک زبان آموز برای فراگیری زبان ایتالیایی در کلاس های خصوصی برای سطح A1 (سطح مبتدی) نیازمند گذراندن 3 ماه زمان بود. هنوز مباحث درسی به درستی استاندارد نشده بودند و هر قاعده و نکته دستوری در جایی از کتاب ذکر می شد که شاید زمان آن نرسیده بود که زبان آموز با آن آشنا شود. پس از مدتی وزارت فرهنگ ایتالیا تصمیم گرفت تا متد آموزشی زبان ایتالیایی را در جهان تغییر دهد. به همین دلیل مرجع دیگری به عنوان متد آموزشی زبان ایتالیایی تعیین شد و آن Progetto Italiano نام داشت که در سه جلد Progetto Italiano1,2,3 به زبان آموز ارائه می شد. این مجموعه کتاب ها سطخ A1 تا B1 زبان ایتالیایی را شامل می شدند.
این متد آموزشی هم به زودی جای خود را از دست داد. تمرین های بسیار دشوار، مکالمه های غیر استاندارد که باعث می شدند زبان آموز از فراگیری زبان ایتالیایی صرف نظر نماید. این درحالی بود که زبان ایتالیایی به آن اندازه دشوار و پیچیده نبود. در نتیجه وزارت فرهنگ ایتالیا تصمیم گرفت تا با گردآوری مدرسان زبان ایتالیایی از کشورهای مختلف و با همکاری دانشگاه های سینا و پروجا، یک متد آموزشی مناسب برای فراگیری زبان ایتالیایی تهیه نماید.
در نتیجه این اتفاق رخ داد و متد آموزشی اسپرسو (Espresso) تهیه شد. متد آموزشی اسپرسو بر اساس مجموعه کتاب های اسپرسو در شش جلد، آموزش زبان ایتالیایی را به زبان آموز ارائه میدهد. یعنی زبان آموز با استفاده از مجموعه کتاب های اسپرسو، سطح A1 تا C2 زبان ایتالیایی را می آموزد. البته متدآموزشی اسپرسو دیگر خود آموز نیست، و نیاز است توسط مدرس زبان ایتالیایی به زبان آموز تدریس شود. اما تمام نکات دستوری، تمام مکالمات، تمام تمرین ها استاندارد شده اند و زبان آموز می تواند در کوتاه ترین زمان ممکن سطوح مختلف زبان ایتالیایی را بیاموزد. بطور مثال یک زبان آموز برای فراگیری سطح A1 زبان ایتالیایی کافی است یکماه زمان خود را به دوره های آموزشی آن اختصاص دهد.
اکنون مجموعه کتاب های اسپرسو شامل: درس‌های کار کلاسی - فعالیت‌های مربوط به Video Course - بخش‌های caffè culturale - خلاصه‌ی گرامر - تمرینات برای داخل منزل - بخش‌های خودارزیابی - بازی‌های تیمی - آزمون‌های مفرح و با نشاط - گرامرهای ساختاری - راه حل‌ها و تمرینات بخش‌های ویدئویی است.
متد اسپرسو و اخذ بورسیه تحصیلی از دولت ایتالیا:
دولت ایتالیا هر سال در تمام کشورها آزمون تعیین سطح دانش زبان ایتالیایی تحت عنوان آزمون Esterni برای داوطلبین غیر ایتالیایی تحصیل در ایتالیا و اخذ پذیرش بورسیه تحصیلی از سوی دولت ایتالیا برگزار میکند. این آزمون در ایران هر سال دو بار (بار اول در بهمن و بار دوم در خرداد ماه) برگزار می شود. مرجع آزمون Esterni جهت کسب نمره قبولی مجموعه کتاب های Espresso می باشد. در صورتی که داوطلب تحصیل در ایتالیا موفق به کسب نمره قبولی در آزمون Esterni شود، می تواند برای اخذ بورسیه تحصیلی از دولت ایتالیا اقدام نماید. در صورت قبولی زبان آموز در آزمون Esterni، به او مدارک زبان CILS (چیلز) از سوی دولت ایتالیا اهداء می شود. این مدارک زبان با مدارک تافل و آیلتس زبان انگلیسی برابری می کنند و همچنین جهت تقویت رزومه زبان آموز در ایران بسیار موثر است.

آمار بازدید: 147 بار