ارتباط مستقیم با 30717 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
آموزش زبان یوسفی
تدریس خصوصی زبان بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس تدریس خصوصی مقاله مطالب کلی تدریس خصوصی دانلود رایگان بهترین فیلم های آموزش و تدریس طراحی اجزا 1 و 2

دانلود رایگان بهترین فیلم های آموزش و تدریس طراحی اجزا 1 و 2

دانلود رایگان بهترین فیلم های آموزش و تدریس طراحی اجزا 1 و 2


در این بخش دانلود رایگان بهترین فیلم های آموزش و تدریس طراحی اجزا 1 و 2 ارائه شده است. اگر می خواهید طراحی اجزاء مهندسی 1 و 2 را عالی یاد بگیرید مشاهده این فیلم های آموزشی که به عنوان نمونه تدریس در همین سایت ایران مدرس www.IranModares.com ارائه شده می تواند بسیار مفید باشد.


کلیک کنید: مشاهده لیست کامل اساتید تدریس خصوصی طراحی اجزا


همانطور که گفته شد، در همین سایت ایران مدرس اساتید و مدرسین بسیار خوبی حضور دارند و مدرسین برجسته طراحی اجزاء 1 و 2 مهندسی فیلم های آموزشی و نمونه تدریس زیادی برای درس طراحی اجزاء ثبت نموده اند. طراحی اجزاء مهندسی از دروس مهم رشته مهندسی مکانیک است و پیش نیازهای آن دروس استاتیک و مقاومت مصالح می باشد.


در این فیلم های آموزشی مفید و کاملا رایگان مباحث مختلفی از طراحی اجزا 1 و 2 از جمله مقایسه معیارهای طراحی استاتیکی ترسکا و ون مایسز، طراحی استاتیکی مواد ترد با معیار تنش عمودی بیشینه، طراحی استاتیکی مواد ترد با معیار مور اصلاح شده، نحوه انتخاب معیار طراحی استاتیکی مناسب، مثال طراحی خستگی از دیدگاه مکانیک شکست، مدول ها و اندازه های استاندارد برای چرخدنده ها و ..... تدریس شده است. همانطور که می دانید این مباحث در درس های طراحی اجزاء 1 و 2 و در امتحان پایانی اهمیت بالایی دارند و سوالات زیاد و سطح بالایی از این مباحث در امتحان مطرح می شود. در درس طراحی اجزاء 1 مباحث کلی طرحی اجزاء تدریس می شود و در درس طراحی اجزاء 2 قطعات مهم و پرکاربرد مانند چرخدنده ها، زنجیرها و تسمه ها، بلبرینگ ها، رولربرینگ ها و یاتاقان ها، فنرها و .... مورد بررسی قرار می گیرند.


برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با سرفصل های درس طراحی اجزاء 1 مطالعه نمائید: سرفصل های درس طراحی اجزای 1 مهندسی مکانیک


مباحث دیگری هم در ویدئوهای تدریس و آموزش طراحی اجزاء از جمله معیارهای طراحی استاتیکی - انرژی اعوجاجی (ون مایسز)، ماکزیمم تنش برشی ترسکا، تحلیل نیروی چرخدنده مارپیچ، معیار کولمب مور، اجزای اصلی یک یاتاقان غلتشی،  انواع یاتاقانهای غلتشی بلبرینگ Ball Bearing، عمر یاتاقان غلتشی و عمر تشخیص (L10) یاتاقان، نحوه محاسبه خیز و سختی فنر مارپیچ، انواع تعاریف چرخدنده ها و پروفیل اینولوت و ..... ارائه شده است و با مشاهده ویدئوهای زیر می توانید بسیار مطالب خوبی را یاد بگیرید. اگر می خواهید در امتحان طراحی اجزا نمره عالی بگیرید و این درس را مفهومی و پایه ای آموزش ببینید حتما از این فیلم های آموزشی عالی استفاده نمائید هر چند که در همین سایت ایران مدرس فیلم های آموزشی بسیار بیشتری هم برای طراحی اجزا 1 و 2 و سایر دروس ارائه شده است. برای دانشجویان علاقه مند به طراحی مهندسی درس طراحی اجزا درسی بسیار مهم و در عین حال جذاب است. کتاب طراحی اجزاء شیگلی منبع بسیار خوبی برای مطالعه می باشد و در بسیاری از دانشگاهها این کتاب مرجع اصلی درس می باشد.


مطالعه نمائید: سرفصل های درس طراحی اجزاء ماشین 2 همراه با توضیحات کامل



در ادامه 20 بهترین فیلم آموزش و تدریس طراحی اجزاء 1 و 2 مقطع دانشگاه به صورت کامل و 100 درصد رایگان ارائه شده است. در برخی از این فیلم ها در رابطه با پدیده خستگی در قطعات مختلف و انواع روش های محاسبه خستگی توضیح داده شده است. خستگی وقتی اتفاق می افتد که بار یا تنش تکرار شونده به قطعه اعمال گردد و در این حالت قطعه یا جزء مکانیکی در تنش های خیلی کمتر از تنش تسلیم آن وامانده خواهد شد. برای قطعات آهنی و فولادی مفهومی به اسم حد دوام در نمودار S-N تعریف می شود. در صورتیکه برای این قطعات تنش تکرار شونده از حد دوام کمتر باشد عمر خستگی قطعه بی نهایت خواهد شد. البته بحث خستگی از دیدگاه مکانیک شکست هم می تواند مورد بررسی قرار گیرد و در این حالت فرض می شود ترکی در قطعه وجود دارد. در مکانیک شکست الاستیک خستگی از مفهوم ضریب شدت تنش برای بررسی وضعیت ترک در قطعه استفاده می شود و رابطه پاریس هم برای بررسی رشد ترک خستگی مورد استفاده قرار می گیرد. بعضی از این مفاهیم در فیلم های زیر مورد بررسی قرار گرفته اند. برای مشاهده فیلم ها بر روی لینک های زیر کلیک نمائید.


فیلم تدریس انواع روش های محاسبه عمر خستگی از درس طراحی اجزاء 1 مهندسی مکانیک


فیلم آموزشی و تدریس خصوصی طراحی اجزاء 1 مهندسی مکانیک - آموزش مکانیک شکست


نمونه فیلم تدریس خصوصی طراحی اجزاء 2 مهندسی مکانیک - تعاریف و اصطلاحات چرخدنده های حلزونی


نمونه فیلم تدریس خصوصی طراحی اجزاء 2 مهندسی مکانیک - انواع تعاریف چرخدنده ها و پروفیل اینولوت


نمونه فیلم تدریس خصوصی طراحی اجزاء مهندسی مکانیک - نحوه محاسبه خیز و سختی فنر مارپیچ


نمونه فیلم آموزش و نمونه تدریس درس طراحی اجزای 2 - تعریف ظرفیت دینامیکی C در یاتاقان غلتشی


نمونه فیلم تدریس خصوصی طراحی اجزاء 2 - عمر یاتاقان غلتشی و عمر تشخیص (L10) یاتاقان


نمونه فیلم تدریس خصوصی طراحی اجزاء 2 - اجزای اصلی یک یاتاقان غلتشی


فیلم نمونه تدریس خصوصی طراحی اجزا 1 مهندسی مکانیک - معیارهای طراحی استاتیکی - معیار کولمب مور


نمونه فیلم تدریس خصوصی طراحی اجزا 2 - تحلیل نیروی چرخدنده مارپیچ


فیلم نمونه تدریس طراحی اجزا 1 مهندسی مکانیک - معیارهای طراحی استاتیکی - انرژی اعوجاجی (ون مایسز)


فیلم نمونه تدریس خصوصی طراحی اجزا 1 مهندسی مکانیک - معیارهای طراحی استاتیکی - ماکزیمم تنش برشی ترسکا


فیلم آموزشی - مقایسه معیارهای طراحی استاتیکی ترسکا و ون مایسز از درس طراحی اجزا مهندسی مکانیک


فیلم آموزش طراحی اجزا 1 مهندسی مکانیک - طراحی استاتیکی مواد ترد با معیار تنش عمودی بیشینه


فیلم آموزش طراحی اجزا 1 مهندسی مکانیک - طراحی استاتیکی مواد ترد با معیار مور اصلاح شده


ویدئو آموزش طراحی اجزاء 1 مهندسی مکانیک - نحوه انتخاب معیار طراحی استاتیکی مناسب


فیلم آموزش مهندسی مکانیک طراحی اجزاء 1- مثال طراحی خستگی از دیدگاه مکانیک شکست


نمونه فیلم معلم خصوصی مهندسی مکانیک طراحی اجزاء 1 - طراحی خستگی تنش - عمر


فیلم آموزشی مهندسی مکانیک طراحی اجزاء 2 - مدول ها و اندازه های استاندارد برای چرخدنده ها


فیلم آموزشی طراحی اجزاء 1- حل مثال کاملا تشریحی از محاسبه ضریب ایمنی و فاکتور طراحی


در این مقاله تعدادی از بهترین فیلم های رایگان آموزش طراحی اجزاء 1 و 2 ارائه شد. در درس طراحی اجزاء مهندسی 1 همانطور که گفته شد کلیاتی ارائه می گردد و ابتدا دانشجویان مباحث مهم از درس های استاتیک و مقاومت مصالح را مرور می نمایند. برای حل مسائل مرتبط با درس طراحی اجزا حتما اینکه بر دروس استاتیک و مقاومت مصالح مسلط باشید لازم است. در هر صورت، مثلا برای طراحی یک شفت ابتدا باید نیروهای مجهول به درستی محاسبه شود که در درس استاتیک این مطالب آموزش داده شده است. در ادامه باید بتوان بر اثر انواع بارگذاری ها مانند نیروی متمرکز، پیچش، خمش، نیروی برشی و ... تنش ها را محاسبه نمود که این مباحث هم در درس مقاومت مصالح آموزش داده شده است. بعضا ممکن است مسئله نامعین استاتیکی باشد که باز هم قابل حل است. در طراحی اجزاء 1 این مباحث مهم مرور می شود و در ادامه طراحی استاتیکی و خستگی به ترتیب آموزش داده می شود. طراحی استاتیکی برای مواد ترد و مواد نرم متفاوت است. بارگذاری خستگی و دینامیکی هم وقتی اتفاق می افتد که بار با گذر زمان تغییرات داشته باشد و ثابت نباشد. می توان از دیدگاه کلاسیک، مکانیک شکست و ... خستگی اجزاء را مورد بررسی قرار داد. در درس طراحی اجزاء 2 مهمترین اجزاء مورد استفاده در دستگاهها مورد بررسی قرار می گیرد.


کلیک کنید: مشاهده نمونه فیلم های تدریس خصوصی طراحی اجزا


منبع: سایت تدریس خصوصی ایران مدرس


آمار بازدید: 1440 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image