ارتباط مستقیم با 30585 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس ریاضی خیری
آموزش زبان یوسفی
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس تدریس خصوصی وبلاگ نکاتی برای یادگیری موثر ریاضیات

نکاتی برای یادگیری موثر ریاضیات

نکاتی برای یادگیری موثر ریاضیات

📝نکاتی برای یادگیری موثر ریاضیات
یکی از سوالات متداول دانش‌آموزان این است که چرا برخلاف سایر درس‌ها، ما از مطالعه ریاضی آنچنان که انتظار داریم نتیجه نمی‌گیریم؟ اشکال کار در کجاست؟
در زیر برخی از مهم‌ترین نکات یادگیری موثر ریاضی را مرور می‌کنیم:
✅خواندن و گوش دادن قسمتی از یادگیری ریاضیات است، اما همه‌ی آن نیست. بخش عمده‌ی يادگيری رياضيات انجام تمرينات مداوم است. تکالیف خود را حتماً انجام دهید تا یاد بگیرید در مسائل مختلف چگونه باید از روش‌ها و فرمول‌ها استفاده کنید. انواع کتاب‌های کمکی موجود در بازار با سطح سوالات ساده تا پیشرفته به شما کمک می‌کند.
به انجام تمرینات در زمان محدود مدرسه بسنده نکنید.
✅مباحث ریاضیات زنجيره‌ای و به هم پیوسته است. چيزي که امروز به شما درس داده می‌شود بر اساس آموخته‌های قبلی شماست. همين که عقب افتاديد، درک مفاهیم جدید و دوباره رسيدن به درس سخت می‌شود. آماده شدن براي امتحان، آن هم در دقايق آخر، راهگشا نخواهد بود. حتی‌الامکان در همه‌ی کلاس‌ها شرکت کنيد و مباحث را به تدریج بیاموزید.
✅سعي نکنيد روش‌ها را در رياضيات حفظ کنيد. فرمول‌ها و روش‌هاي بسيار زيادي تحت عنوان نکات تستی در رياضيات وجود دارد که با کوچکترین تغییری در فرض مسئله بلااستفاده می‌شوند. کافی‌ست بر مفاهیم اصلی و روش‌های کليدی مسلط شويد. اين کار ميزان اطلاعاتی را که بايد به خاطر بسپاريد کاهش خواهد داد و همچنین شما را برای حل مسائل مفهومی در هر قالبی آماده می‌کند.
✅وقتی روشی را براي حل يک مسئله ياد گرفتيد، مفهوم مورد استفاده در همان روش در اغلب موارد برای ديگر مسائل هم مي‌تواند استفاده شود. وقتی با مسئله‌ی جديدی روبه‌رو می‌شويد، سعي کنيد آموخته‌های قبلی خود را بر مسئله‌ی جديد اعمال کنيد.
✅فرهنگ لغات رياضي را ياد بگيريد. گاهی کلمه‌ای که در رياضی مورد استفاده قرار می‌گيرد، معنای متفاوتی نسبت به آنچه شما قبلا و در زندگی روزمره می‌دانستید می‌دهد، مانند کلمه‌ی "اتحاد"
کلمات و اصطلاحات جديد رياضی و معنای رياضی آن‌ها را در قسمت‌های خاصی از دفتر خود وارد کنيد و به خاطر بسپارید.
✅ رياضيات مبحثي است که بسياری از دانش‌آموزان را مضطرب مي کند. داشتن اعتماد‌به‌‌نفس می‌تواند اضطراب شما را کاهش دهد. روش‌هايی که برای مطالعه‌ی رياضي به شما پیش نهاد خواهیم کرد مي‌تواند به موفقیت شما در رياضيات کمک کند. تا زمانی که تشخيص می‌دهيد به راهکار‌هايی بيش از اين‌ها نياز داريد، کمک بگيريد و تلاش خود را بیشتر کنيد.

آمار بازدید: 311 بار