ارتباط مستقیم با 30714 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
آموزش زبان یوسفی
تدریس خصوصی زبان بهرامی
ایران مدرس تدریس خصوصی ویدیوهای آموزشی مدرسین فیلم آموزش مکانیک کوانتومی، تدریس چاه پتانسیل نامتناهی (ذره در جعبه کوانتومی)

فیلم آموزش مکانیک کوانتومی، تدریس چاه پتانسیل نامتناهی (ذره در جعبه کوانتومی)

در مکانیک کوانتومی، چاه پتانسیل نامتناهی که به ذره در جعبه هم معروف است به توصیف یک ذره کوانتومی در یک فضای کوچک احاطه شده توسط موانع غیرقابل نفوذ می‌پردازد. این مدل عمدتاً به عنوان یک مثال فرضی برای نشان دادن تفاوت بین سیستم‌های کلاسیک و کوانتومی استفاده می‌شود و یکی از اولین مسائل مکانیک کوانتومی است که در مقطع کارشناسی فیزیک تدریس می‌شود. ساده‌ترین شکل از مسئله ذره در جعبه کوانتومی، مدل تک بعدی آن است. در اینجا ذرات ممکن است تنها حرکت به عقب و جلو در امتداد یک خط مستقیم با دیواره‌های جعبه که به عنوان مناطق با انرژی پتانسیل بی‌نهایت شناخته می‌شوند و داخل جعبه انرژی پتانسیل برابر صفر است.

برای مشاهده ویدیوهای مشابه روی لینک های زیر کلیک کنید.
به این ویدیو امتیاز دهید.
ثبت فیلم توسط: بابک فرج الهی (مدرس برتر فیزیک دانشگاه - بیش از 10 سال سابقه تدریس) (مشاهده پروفایل مدرس) تدریس کاملا تخصصی و مفهومی فیزیک با استاد برجسته / فیزیک متوسطه دوم / فیزیک متوسطه اول / دروس تخصصی فیزیک دانشگاه: فیزیک پایه 1و2و3، فیزیک مدرن،مکانیک کوانتومی، الکترومغناطیس و ...
آمار بازدید: 194 بار
ثبت نظر درباره ویدیو
Security Image