ارتباط مستقیم با 30630 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس ریاضی خیری
آموزش زبان یوسفی
ایران مدرس تدریس خصوصی ویدیوهای آموزشی مدرسین فیلم آموزش و تدریس زیست دوازدهم مبحث فتوسنتز - جزوه صوتی تصویری واکنشهای تیلاکوئیدی

فیلم آموزش و تدریس زیست دوازدهم مبحث فتوسنتز - جزوه صوتی تصویری واکنشهای تیلاکوئیدی

فتوسنتز از فصل های مهم در زیست شناسی دوازدهم است. بخش اول فتوسنتز واکنشهای تیلاکوئیدی و وابسته به نور است. در این جزوه کلیه نکات کنکوری و ترکیبی ارائه شده است. در کنکور سراسری از بخش فتوسنتز دو سوال طرح می کنند که به صورت مستقیم می آید. آنچه داوطلبان بدانند این است که سوالاتی بصورت ترکیبی با بخش تنفس سلولی و همچنین سوالاتی ترکیبی با بخش هورمونها و بخش گیاهان زیست شناسی دهم نیز طرح می گردد. از این مبحث بطور قطعی در امتحانات نهایی سوال طرح می شود لذا دانش آموزان باید این مبحث را به خوبی و با دقت مطالعه کنند و از نکات ارائه شده در این ویدئو نهایت استفاده را ببرند. واكنشهاي وابسته به نور (واكنشهاي تيلاكوئيدي): طي اين واكنشها كه در حضور نور خورشيد (روز) و درون تيلاكوئيد-ها انجام ميگيرد، مولكول NADPH و ATP و همچنين اكسيژن توليد ميشود. هدف از فتوسنتز تولید قند در گیاهان با استفاده از نور خورشید هست. در این فرایند آب و کربن دی اکسید مصرف می شوند و قند و اکسیژن تولید می شود. فتوسنتز را می‌توان به عنوان حیاتی‌ترین فرایند در گیاهان در نظر گرفت که از انرژی نور برای تولید کربوهیدرات‌های آلی استفاده می‌کند.

برای مشاهده ویدیوهای مشابه روی لینک های زیر کلیک کنید.
به این ویدیو امتیاز دهید.
ثبت فیلم توسط: سید حسن بدیعی نامقی (مشاهده پروفایل مدرس) تدریس خصوصی زیست تخصصی کنکور تهران بدیعی ( حضوری، مجازی و آنلاین )
آمار بازدید: 138 بار
ثبت نظر درباره ویدیو
Security Image