ارتباط مستقیم با 30682 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
آموزش زبان یوسفی
تدریس خصوصی زبان بهرامی
ایران مدرس تدریس خصوصی ویدیوهای آموزشی مدرسین فیلم تدریس خصوصی شیمی یازدهم - نامگذاری آلکان های شاخه دار، درست یا نادرست؟

فیلم تدریس خصوصی شیمی یازدهم - نامگذاری آلکان های شاخه دار، درست یا نادرست؟

برای نامگذاری آلکان های شاخه دار در فصل اول شیمی یازدهم باید ابتدا زنجیر اصلی را در ساختار آلکان مشخص کرده که باید بیشترین تعداد کربن را داشته باشد و برای شماره گذاری باید از سمتی شروع کنیم که اولا عدد کوچکتر را به خود اختصاص دهد و در ثانی تعداد شاخه ها بیشتر باشد و تعداد شاخه بسیار مهم است و تراکم شاخه در درجه دوم نامگذاری لحاظ می شود. زیرا تخصیص شماره کوچکتر و تعداد بیشتر برای ما الویت است. هيدرو کربن شاخه دار هيدروکربني است که در آن حداقل يک اتم کربن به بيش از دو اتم کربن ديگر متصل است. آلکانها، هيدروکربنهاي سير شده اي هستند که تمايلي به واکنش هاي افزايشي ندارند. هر آلکان از یک تعداد زنجیره کربنی تشکیل شده که آن را از آلکان دیگری متمایز می‌کند. آلکان ها ممکن است راست زنجیر یا شاخه دار باشند. در پایین همین مطلب فیلم های آموزشی بیشتری در رابطه با آلکان ها و شیمی یازدهم و آموزش شیمی به صورت کلی ارائه شده است.

برای مشاهده ویدیوهای مشابه روی لینک های زیر کلیک کنید.
به این ویدیو امتیاز دهید.
امتیاز داده شده کل: 3 از 5 نظر
ثبت فیلم توسط: سولماز خراشادی زاده (کارشناس ارشد شیمی از دانشگاه خوارزمی تهران) (مشاهده پروفایل مدرس) تدریس تخصصی شیمی دبیرستان بمدت 10 سال - کارشناس ارشد شیمی از دانشگاه خوارزمی تهران
آمار بازدید: 492 بار
ثبت نظر درباره ویدیو
Security Image