ارتباط مستقیم با 30456 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
معلم خصوصی آیلتس بهرامی
آموزش زبان یوسفی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
تدریس خصوصی ایران مدرس
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس تدریس خصوصی مقاله ریاضی نحوه استفاده بهینه از کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی

نحوه استفاده بهینه از کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی

نحوه استفاده بهینه از کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی

در این بخش در رابطه با نحوه استفاده بهینه از کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی توضیحاتی ارائه می گردد. یکی از دروسی که واقعا برای کلاسهای خصوصی متقاضی بالایی دارد درس ریاضی است و دانش آموزان و دانشجویان زیادی در این درس اشکال دارند.


حتما بخوانید: بهترین معلم خصوصی ریاضی، لیست 31 معلم برتر ریاضی تهران و کل ایران


استفاده صحیح از کلاس تدریس خصوصی ریاضی


اما برای اینکه کلاسهای خصوصی ریاضی برای موفقیت در امتحان و یادگیری بهتر این درس موثر باشد مواردی باید در نظر گرفته شود و تنها با شرکت در این کلاسها نمی توان به گرفتن نمره خوب و یا یادگیری عمقی و مفهومی این درس امیدوار بود. در کل، برای درس ریاضی و یا هر درس دیگری استفاده از کلاسهای خصوصی می تواند بسیار مفید باشد اگر مواردی که در ادامه ذکر می شود در نظر گرفته شود.


شرکت در کلاس خصوصی ریاضی را زودتر شروع نمائید.


با و یا بدون در نظر گرفتن کلاسهای تدریس خصوصی، در هر صورت ریاضی درسی است که برای یادگیری به زمان نیاز دارد. اگر می خواهید ریاضی را خوب و مفهومی آموزش ببینید باید زمان کافی برای یادگیری آن و درک مطالب ارائه شده در آن داشته باشید. اگر بخواهید چند روز مانده به امتحان درس بخوانید حتی اگر موفق شوید درس را تمام کنید و از کلاسهای خصوصی هم استفاده نمائید، مطالب زیادی که در فاصله زمانی کوتاه وارد ذهن شما می شود را در جلسه امتحان نمی توانید استفاده کنید.


در این حالت کل مطالب را خوانده اید ولی چون ذهن شما فرصت دسته بندی این مطالب را نداشته است و زمان کافی برای تامل و تفکر روی تمرینات نداشته اید در جلسه امتحان برای شما مفید نخواهد بود. اکثر دانش آموزان و دانشجویانی که دو سه روز مانده به امتحان با عجله و بدون مطالعه قبلی به فکر استفاده از کلاسهای خصوصی می افتند معمولا نتیجه خوبی نمی گیرند. البته اگر قبلا درس خوانده باشید دو سه روز مانده به امتحان استفاده از این کلاسها برای رفع اشکال و جمع بندی کاملا مفید است.


اما در حالتی که ریاضی را قبلا نخوانده اید حتی با در کنار داشتن یک معلم ریاضی خوب هم کار شما سخت خواهد شد. بنابراین اگر هنوز تا ایام امتحانات وقت باقی است و قصد دارید در کلاسهای خصوصی شرکت کنید هر چه زودتر با یک مدرس خوب این کلاسها را هماهنگ نمائید (مشاهده مدرسین و معلمان خصوصی ریاضی). اگر هم نمی خواهید از این کلاسها استفاده کنید خودتان مطالعه درس را زودتر شروع کنید. ریاضی درس شب امتحانی نیست.





در کلاس های ریاضی اصلی خودتان غیبت نکنید


برای اینکه کلاسهای خصوصی ریاضی بازدهی بالاتری برای شما داشته باشد، علاوه بر نکته گفته شده در بالا موارد دیگری را هم باید در نظر داشته باشید. فکر اینکه بخواهید در کلاسهای اصلی خودتان در مدرسه و دانشگاه غیبت کنید و بعد برای جبران آن از کلاسهای خصوصی استفاده نمائید را از سر بیرون کنید.


کلاسهای خصوصی در کنار کلاسهای مدرسه و دانشگاه مفید است و نه به جای آن. خیلی مهم است این نکته را در نظر داشته باشید. اگر به دلیل مشکل خاصی نتوانستید در کلاسهای اصلی خودتان حاضر باشید به هر حال بهترین جایگرین برای آن کلاسهای خصوصی است ولی خودتان بدون دلیل غیبت نکنید. جزوه ای که در کلاسهای اصلی یادداشت می کنید بهترین منبع برای کلاسهای خصوصی ریاضی است. چون معلم شما در این کلاسها متوجه خواهد شد چه مباحثی بیشتر مد نظر مدرس اصلی شما است و در نتیجه کلاسهای مفیدتر و پربازده تری برگزار خواهد شد.


مطالعه کنید: چگونه در درس ریاضی 20 بگیریم؟


خودتان هم درس بخوانید و تمرین حل کنید


در نهایت برای اینکه این کلاسها در پیشرفت تحصیلی و موفقیت شما در امتحان ریاضی، کنکور ریاضی و یادگیری عمقی ریاضی مفید باشد خودتان هم درس بخوانید و تمرین و مسئله حل کنید. وقتی تمرین حل می کنید متوجه خواهید شد که چند درصد مطالب را یاد گرفته اید و اشکالات شما در این حالت خودشان را نشان خواهد داد. وقتی تمرین حل می کنید خود جلسات تدریس خصوصی هم مفیدتر خواهد بود و مطالبی که معلم ارائه می کند را بهتر متوجه خواهید شد.


در کلاسهای خصوصی وقتی حرفی برای گفتن دارید و می توانید حرف بزنید و اظهار نظر کنید و در کل با حضور فعال در کلاس درس را بهتر متوجه شوید که در بین کلاسها درس خوانده باشید. 1000 جلسه کلاس هم مفید نخواهد بود اگر خودتان درس نخوانید. بنابراین برای اینکه خود این کلاسها مفید تر باشد و در نهایت نتیجه خوبی در امتحان بگیرید هم در کلاسهای اصلی خودتان در مدرسه و دانشگاه شرکت کنید و هم درس بخوانید و تمرین و مسئله حل نمائید.


پیشنهاد می شود مطالعه نمائید: قیمت تدریس خصوصی ریاضی در منزل چقدر است؟ (ساعتی و جلسه ای)


بهترین تدریس خصوصی ریاضی چگونه است؟


بهترین تدریس خصوصی ریاضی تدریسی است که متناسب با نیاز، خواسته و اهداف شاگرد باشد. یک معلم خصوصی خوب و موفق می داند که کلاس خصوصی با کلاس گروهی متفاوت است و در کلاس خصوصی استاد باید خودش را با سطح دانش و توانایی شاگرد هماهنگ نماید. اساتید ریاضی باهوش همان جلسه اول تدریس با پرسیدن سوالاتی به شناخت خوب و دقیقی از شاگرد خودشان می رسند و در ادامه به گونه ای کلاس را پیش می برند و تدریس را انجام می دهند که رضایت شاگرد جلب و اهداف ایشان محقق گردد.


تدریس مطالب علمی سطح بالا در کلاس لزوما مفید نیست بلکه باید مطالبی ارائه شود که برای شاگرد مفید باشد. به عنوان مثال برای شاگردی که مفهوم اولیه حد و مشتق را نمی داند و بسیار ضعیف است صحبت از رفع ابهام و قاعده هوپیتال در کلاس تدریس خصوصی ریاضی اصلا کار درستی نیست. یا حل مثالهای سطح پایین در کلاس خصوصی شیمی برای شاگردی که در سطح متوسط قرار دارد اصلا کار درستی نیست و باعث می شود کلاس ها کلا کنسل گردد.


حتما بخوانید: بهترین توصیه ها برای انتخاب بهترین معلم خصوصی ریاضی


بنابراین یک معلم خصوصی ریاضی فوق العاده در کنار اینکه سعی می کند هر روز تسلط خودش را بر مطالب تدریسی افزایش دهد، تلاش می کند در کلاس های خصوصی آنلاین و حضوری عملکرد درستی هم داشته باشد و برای هر شاگرد مطالب را به گونه ای ارائه کند که در نهایت نتیجه عالی حاصل شود. دقت کنید که رمز موفقیت در تدریس خصوصی ریاضی و هر درس دیگری و تبدیل شدن به استاد موفق و پردرآمد داشتن شاگردهای موفق است.


منبع: سایت تدریس خصوصی ایران مدرس


آمار بازدید: 709 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image