ارتباط مستقیم با 30686 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
آموزش زبان یوسفی
تدریس خصوصی زبان بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس تدریس خصوصی مقاله ریاضی بهترین و موثرترین راهکارهای موفقیت در تدریس خصوصی ریاضی آنلاین و حضوری

بهترین و موثرترین راهکارهای موفقیت در تدریس خصوصی ریاضی آنلاین و حضوری

بهترین و موثرترین راهکارهای موفقیت در تدریس خصوصی ریاضی آنلاین و حضوری

در این مقاله روش های بسیار خوب و موثر برای کسب موفقیت در تدریس خصوصی ریاضی آنلاین و حضوری توضیح داده شده است و با استفاده از این راهکارها می توانید یک معلم خصوصی ریاضی پردرآمد و بسیار موفق باشید.


پیشنهاد ویژه سایت تدریس خصوصی ایران مدرس: روشهای نوین و الگوی موفق تدریس ریاضی


برای موفق شدن در تدریس خصوصی ریاضی در مرحله اول باید به این کار علاقه داشته باشید. اگر به درس ریاضی علاقه دارید و از حل تمرینات آن لذت می برید، اگر در مدرسه و دانشگاه نمره شما در درس ریاضی خوب بوده است، اگر حین تدریس ریاضی زمان را از یاد می برید .... در چنین شرایطی فعالیت به عنوان معلم خصوصی ریاضی می تواند برای شما بسیار مناسب باشد. در حال حاضر تدریس ریاضی به صورت آنلاین را هم حتما باید مد نظر داشته باشید. تدریس مجازی با شرایط کنونی بسیار با استقبال مواجه شده است. بنابراین حتما سعی کنید بر تدریس آنلاین و ابزارهای لازم برای آن مسلط شوید. نکته دیگر بحث تسلط است. به هر میزان تسلط شما بر درس ریاضی بیشتر باشد در نهایت موفق تر خواهید بود. بسیار خوب است که با تمرکز فقط ریاضی را تدریس کنید و به یکی از بهترین اساتید این درس تبدیل شوید. برای درس ریاضی بازارکار بسیار خوبی وجود دارد و تقریبا یکی از پرمتقاضی ترین دروس برای کلاس خصوصی می باشد. به هر میزان شاگردهای شما نتیجه بهتری بگیرند و بر درس مسلط تر باشید نتیجه بهتری خواهید گرفت. حتما بحث آموزش مجازی را هم با جدیت دنبال کنید و اگر به صورت آنلاین تدریس کنید بازارکار جذب شاگرد شما از شهر محل سکونت خودتان به تمام دنیا گسترش پیدا می کند و می توانید حتی از کشورهای دیگر شاگرد جذب نمائید.


مطالعه کنید: چگونه در تدریس خصوصی ریاضی موفق باشیم و شاگردهای زیادی جذب کنیم؟



تأثیر شخصیت و رفتار معلم ریاضی در فرآیند تدریس


معلم ریاضی در رابطه با شاگردانش نباید این حق را به خودش بدهد که شاگرد را به دلیل اینکه یک نسل از او دیرتر به دنیا آمده است، یا چند سال از او کوچکتر است، پذیرنده همه حرف‌هایش بداند. معلم باید هنگام تدریس به تمامی شاگردانش توجه کند. اغلب شاگردان مخصوصاً در دوره راهنمایی و سال‌های اول دبیرستان، با توجه به اقتضای سنی خود به توجه بیشتر معلم نیاز دارند و دوست دارند که به اظهار نظرهای آنان توجه شود و طرف مشورت قرار گیرند. اگر معلم به این مسأله اساسی توجه نکند و شاگردانش را در تصمیم‌گیری‌ها دخالت ندهد یا همیشه از تعداد خاصی نظرخواهی کند، شاگردانش برای جلب توجه او و اثبات وجود خود، دست به کارهایی خواهند زد که نظم کلاس در هم بریزد و تدریس دچار شکست شود. معلم نباید در برخورد با شاگردان عدالت را فراموش کند. او نباید میان شاگردان تفاوت و تمایز قائل شود. اگر شاگردان احساس کنند که معلم میان آنها تبعیض قائل شده است، به او توجه و اعتماد نخواهند کرد.


معلمان ریاضی بیشتر از نوع معلمان درس نگر علمی هستند. آنان معمولاً سخت‌گیر و بی‌مهر و محبت هستند. معلمان ریاضی فکر می‌کنند که اگر خشن نباشند، اگر خشک و جدی نباشند، دانش‌آموزان درس ریاضی را نخواهند خواند و چیزی از ریاضی یاد نخواهند گرفت! بسیاری از زمان‌هایی که دانش‌آموزان نسبت به تدریس یک معلم ریاضی اعتراض دارند، مسأله ربطی به تدریس معلم ندارند بلکه مشکل به نوع رفتار معلم برمی‌گردد که شاگردان دل خوشی از آن ندارند! استاد ریاضی باید در عین حال که در ارائه درس و انجام تمرینات توسط شاگرد جدی است سعی کند کلاس منعطف و خوب و لذت بخشی داشته باشد و به شاگردهای خودش احترام بگذارد.


پیشنهاد می کنیم مقاله چگونه ریاضی تدریس کنیم؟ (10 نکته برای تدریس موفق ریاضی) را هم مطالعه کنید.


به زبان ساده و متناسب با سطح شاگرد ریاضی را تدریس کنید


در این زمینه موارد زیر را مد نظر داشته باشید:


1- لازم نیست مطالبی که ارائه می کنید خیلی سطح بالا و بسیار علمی باشد. شما باید به زبان ساده و به نحوی که متقاضی تدریس و کلاس شما درس را یاد بگیرد، آموزش دهید. ممکن است حین تدریس ریاضی دانشگاهی متوجه شوید که مثلا دانشجوی شما در فلان مبحث ریاضی دهم اشکالی دارد. در این حالت به صورت خلاصه آن بحث را برایش توضیح دهید. خلاصه اینکه شما نباید انتظار داشته باشید که شاگرد شما همه ی مطالب سالهای قبل را بلد باشد. اگر اینطور بود که اصلا کلاس خصوصی ریاضی لازم نداشت.


2- مطلب دیگر اینکه، باید مسائل را از بالا ببینید. اگر خودتان بر مطلب و درس تدریسی تسلط داشته باشید، به راحتی می توانید در نحوه ارائه و بیان درس به نحوی عمل کنید که شاگرد شما آن را خوب متوجه شود. ممکن است یک مبحث واحد از درس ریاضی را برای چند نفر مختلف با چند روش متفاوت توضیح دهید.


3- برای هر دانشجو و دانش آموز جدیدی که دارید، بررسی کنید که اشکال اساسی او چه چیزی است. آیا در بحث های مربوط به مقاطع قبلی اشکال دارد و یا اشکال او تنها به مقطع حاضر بر می گردد. این مطلب را با پرسش سوال حین تدریس می توان تشخیص داد. اگر شاگرد شما در ریاضیات مقطعهای قبلی اشکال دارد می توان در یک جلسه اختصاصی به ان پرداخت و یا در بین مباحث جدید و مباحث ریاضی مقطع فعلی او می توان کم کم اشکالات قبلی را هم پوشش داد.


4- در کلاس درس و کلاس تدریس ریاضی مطالب را با بیان قابل فهم و روان توضیح دهید. از به کار بردن کلمات سنگین و عجیب غریب خودداری نمائید. مطلب را از بالا ببینید. سعی کنید اشکال شاگردتان را تشخیص دهید و آن مشکل را حل کنید. هر کدام از شاگردهای شما ممکن است مشکل درسی مربوط به خودش را داشته باشد. تشخیص این مشکل و این کلاس تدریس ریاضی را به چه سمتی ببرید با شما است.



مطالعه مقاله چگونه معلم و دبیر ریاضی موفقی باشیم؟ هم می تواند مفید باشد.


حین تدریس خصوصی ریاضی همزمان تمرین حل کنید


حین تدریس ریاضی آنلاین یا حضوری شاید یک روند خوب این باشد که ابتدا متن درس را ارائه دهید و مرحله به مرحله تمرین حل کنید. هر فرمول جدیدی که گفته شد از آن تمرین و مثال حل کنید. سوال بپرسید و ببینید که شاگردتان مباحث قبلی را که برای یاد گرفتن مبحث فعلی لازم می باشد بلد است. اگر بلد نیست، گریزی به آن مباحث هم بزنید. در نهایت شاگرد شما باید نتیجه بگیرد و شما باید تشخیص دهید که اشکال کار کجاست.


در کلاس تدریس ریاضی جدی باشید


تدریس ریاضی را جدی بگیرید تا شاگرد یا شاگردان شما هم آن را جدی بگیرند. در کلاس درس در عین حال که جدی هستید و مطالب را تا جایی که می توانید به بهترین شکل ارائه می کنید، استراحت و شوخی را هم در نظر بگیرید. جدی بودن کلاس تدریس به معنی خشک و بی روح بودن آن نیست. در کلاس تدریس خود درس را جدی بگیرید و مطالب را عالی ارائه کنید. تمرین بدهید و تمرینات را با جدیت در جلسات بعدی تدریس ریاضی بخواهید. سوال بپرسید و از دانش آموزان و یا دانشجویان با جدیت انجام تمرینات و حل مسائل و مثالها را بخواهید. اگر شاگردهای شما در طول برگزاری کلاسها، درس را جدی نگیرند و تمرین و مسئله حل نکنند در آخر کلاسها به مشکل بر می خورند.


برای موفق شدن در تدریس خصوصی ریاضی این موارد را هم لحاظ کنید


الف- در مرحله اول سعی کنید بر مباحث تدریسی خودتان تسلط داشته باشید.


ب- حین تدریس ریاضی، هر مبحثی را که تدریس می کنید، یکی دو تمرین و مثال برای آن حل کنید.


ج- حین تدریس ریاضی و حین حل تمرینها و مسائل به صورت مداوم از شاگردانتان سوال بپرسید تا مطمئن شوید که با مسئله و تمرین درگیر شده اند و روند حل را یاد گرفته اند.


د- کلاس ریاضی را متنوع برگزار کنید. هم درس را ارائه دهید، هم تمرین و مسئله حل کنید و در بخشی از کلاس از خود شاگردانتان بخواهید که تمرین حل کنند.


ه- به شاگردانتان تمرین و مسئله بدهید و در جلسات بعد تدریس ریاضی حل آنها را بخواهید.


حتما بخوانید: مهم ترین ویژگی های یک معلم و دبیر ریاضی خوب – بخش سوم



اشکال شاگرد خودتان در درس ریاضی را سریع تشخیص دهید


برای اینکه در تدریس ریاضی از همیشه موفق تر باشید باید در کلاس های خصوصی زرنگ و فرز باشید. باید سریع تشخیص دهید اشکالات اساسی و پایه شاگرد شما کدام است و چه مطالبی را باید ارائه نمائید تا در کمترین زمان و به بهترین شکل ممکن ایشان را به نتیجه مورد نظرشان برسانید. شاگردهایی که در کلاس های تدریس خصوصی ریاضی شرکت می کنند علاوه بر اینکه درس را بلد نیستند در رابطه با نحوه مطالعه درس و چگونه تمرین حل کردن ریاضی و .... هم معمولا روش درست و خوبی را بلد نیستند. یک مدرس خصوصی ریاضی خوب فقط به ارائه درس بسنده نمی کند و سعی می کند مشاوره هم ارائه دهد و به شاگردهای خودش در برنامه ریزی درست و نحوه درس خواندن و یادگیری ریاضی کمک کند. شاگردهایی که در کلاس های خصوصی ریاضی شرکت می کنند معمولا علاوه بر اینکه درس این ترم را خوب بلد نیستند اشکالات پایه ای هم دارند. یک استاد ریاضی خوب حین ارائه مطالب این ترم هر از چند گاهی گریزی به مطالب سال های قبل که اشکال وجود دارد می زند و پایه شاگرد خودش را کم کم تقویت می کند.


نحوه جذب شاگرد برای فعالیت در زمینه تدریس خصوصی ریاضی


اگر در زمینه نحوه جذب شاگرد سوال دارید باید بگوئیم که روش های مختلفی برای پیدا کردن شاگرد وجود دارد. می توانید با آموزشگاهها و موسسات تدریس خصوصی در ارتباط باشید و از طریق آنها شاگرد جذب نمائید. می توانید در روزنامه تبلیغ بدهید و یا برای خودتان سایت و یا وبلاگی داشته باشید. ثبت تبلیغ در سایت های تخصصی آگهی تدریس خصوصی مانند همین سایت ایران مدرس www.IranModares.com و یا سایت تدریس ریاضی www.Tadris-Riazi.com هم راهکار دیگری است. می توانید از شبکه های اجتماعی هم برای جذب شاگرد استفاده نمائید.


جلسه اول کلاس ریاضی مهم و حیاتی است


بسیاری از مدرسین، خصوصا اساتیدی که به تازگی کار تدریس ریاضی را شروع کرده اند، در رابطه با نحوه برگزاری جلسه اول کلاس خصوصی سوال دارند. به هر حال حق هم دارند و جلسه اول بسیار مهم است. جلسه اول اگر خوب برگزار نشود می تواند باعث شود شاگرد را از دست بدهید. باید کاملا آماده باشید و به نسبت وضعیت همیشگی خودتان هم عملکرد بهتری داشته باشید. در جلسه اول گاها سوالاتی بپرسید تا مشخص شود هدف شاگرد شما از برگزاری کلاس چیست و خیلی سریع خودتان را تنظیم و هماهنگ کنید و مطالبی را ارائه نمائید که برای ایشان مفید باشد. بر مبنای حدسیات خودتان تدریس نکنید و با پرسیدن سوال سطح سواد شاگرد خودتان را هم درک نمائید تا مطالب مناسبی را ارائه کنید.


حتما بخوانید: درآمد بالای 10 میلیون تومان در ماه با تدریس خصوصی ریاضی


استفاده از مثال های مختلف حین تدریس مباحث جدید


وقتی مبحث جدید تدریس می شود یک معلم ریاضی خوب سعی می کند ابتدا کلیتی از مبحث را ارائه کند. در ادامه یک روش خوب این است که از شاگردها خواشته شود هر شخصی که مطلب را یاد گرفته است آن را توضیح دهد. به این ترتیب بقیه هم حواسشان را جمع خواهند کرد. بعد از توضیحات ارائه شده توسط شاگردها می توان سراغ جزئیات مبحث جدید رفت و تمرینات و مثال های متعددی از آن حل نمود. در بسیاری از موارد 50 درصد و یا شاید حتی بیشتر از آن هم حین حل تمرین و مسئله یاد گرفته می شود.


هدف نهایی معلم خصوصی ریاضی موفق: نتیجه گرفتن شاگرد


نکته بسیار مهمی که برای موفقیت در کار تدریس ریاضی می تواند کاملا حیاتی باشد این است که در کلاسهای خصوصی هدف نهایی خودتان را نتیجه گرفتن شاگردهایتان در نظر بگیرید و ارائه درس را به عنوان بخشی از کار در نظر داشته باشید. هر چند تدریس عالی و تسلط بر درس بسیار مهم است ولی در کار تدریس هدایت شاگردهایتان به سمت موفقیت مهم تر است. برای هر کدام از شاگردهایتان به تناسب وضعیت تحصیلی و شرایط خانوادگی و درسی و ... برنامه ویژه ای داشته باشید و با جدیت درس خواندن آنها را دنبال کنید تا نتیجه مورد نظر را کسب نمایند. در حال حاضر تعدادی از مدرسین ممکن است حتی درآمدی در حد پزشکان، وکیل ها و ... داشته باشند. اگر به تدریج معروف شوید و به یک برند تبدیل گردید هر درآمدی می توانید داشته باشید. به عنوان مثال اگر به اندازه ای قوی کار کنید که در زمینه تدریس ریاضی کنکور بتوانید تضمینی کار کنید حتما درآمدهای بالایی در انتظار شما خواهد بود.


برای کسب درآمد بالا از تدریس ریاضی به گونه ای تدریس کنید که جایگزین کردن شما سخت باشد. در کلاسهای تدریس ریاضی با شور و اشتیاق و با انرژی تدریس کنید. از وقت کلاس بهترین استفاده را داشته باشید. در نهایت، رمز موفقیت در تدریس ریاضی، موفقیت شاگردهای شما است. اگر بتوانید روندی را به شاگردهایتان ارائه دهید و به گونه ای ریاضی را به آنها یاد بدهید که موفق شوند و نتیجه بگیرند، بدون شک شما هم در تدریس ریاضی و کسب درامد بالا از آن موفق خواهید بود.


کلیک کنید: مشاهده نمونه فیلم تدریس خصوصی ریاضی در ایران مدرس



ارزیابی را فراموش نکنید


نکته مهم دیگری که در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی و یا هر درس دیگری باید در نظر بگیرید تا کلاسهای شما مفید و موثر باشد این است که به صورت مداوم ارزیابی کنید، سوال بپرسید و بازخورد بگیرید. شما باید مانند یک سیستم کنترل بسته باشید که به صورت مداوم کار خودتان و نتایج کلاسهای خودتان را مورد ارزیابی قرار دهید. به صورت مداوم حین تدریس از مباحث قبلی سوال بپرسید. هر از چند گاهی سوالی به شاگرد خودتان بدهید تا حل کند. از ایشان بخواهید مطلبی را توضیح دهد. اگر نتایج رضایت بخش بود که بسیار عالی است در غیر اینصورت یا باید نحوه ارائه درس خودتان را تغییر دهید و یا تمرینات بیشتری به شاگردتان بدهید و کاری کنید که بیشتر درس بخوانند. به هر حال در این کلاسها باید مسئولیت کامل نتایج را بپذیرید. اگر کلاسهای خصوصی تضمینی دارید با والدین یا خود شاگردتان قرار داد را جوری بسته اید که حتما نتیجه مثبت بدست خواهد آمد. اما اگر کلاسهای شما حتی حالت معمولی دارد پیش خودتان فکر کنید که کلاسها تضمینی است و اگر شاگردهای شما نتیجه نگیرند پولی به شما داده نخواهد شد.


اگر روشهای تدریس شما و نحوه تدریس موثر نبود روش خودتان را تغییر دهید. همین ارزیابی هایی که در بخش های قبل گفته شد می تواند راهنمای خوبی باشد برای اینکه آیا نحوه تدریس شما خوب و موثر است یا نه. اگر نتیجه خوب نبود و در وضعیت تحصیلی شاگردهای خودتان تغییری مشاهده نکردید  سعی کنید از روشهای جدیدی استفاده کنید و بهتر تدریس کنید. بیشتر تمرین و مسئله بدهید و روشهای بهتری را استفاده نمائید.


قیمت تدریس خصوصی ریاضی را مناسب انتخاب کنید


برای کلاسهای خصوصی خودتان قیمتهای مناسبی در نظر بگیرید و به تدریج آن را افزایش دهید. نه تنها در کار تدریس خصوصی بلکه در هر کار دیگری هم تعیین قیمت مناسب برای ارائه خدمات بسیار مهم است. قیمت و هزینه کلاسها را آنقدر پایین در نظر نگیرید که با وجود تلاش زیاد درآمد خوبی نداشته باشید و در ضمن قیمت کلاسها را آنقدر بالا در نظر نگیرید که جذب شاگرد برای شما سخت گردد. تعیین قیمت کلاس مهم است. نرخ کلاس های آنلاین معمولا از 20 تا 50 درصد نسبت به کلاس های حضوری کمتر است. برای موفق شدن در زمینه اموزش و تدریس ریاضی، تسلط خودتان را بر مطالب تدریسی افزایش دهید. به صورت مداوم در حال آموزش باشید و خودتان بر دروس مسلط تر شوید تا کلاسهای شما پربارتر گردد. به هر میزان مسلط تر شوید و شاگردهای شما بهتر نتیجه بگیرند در نهایت می توانید نرخ بالاتری برای کلاس های خودتان درخواست کنید.


در زمینه قیمت تدریس خصوصی ریاضی این مقاله عالی را بخوانید: قیمت تدریس خصوصی ریاضی در منزل چقدر است؟ (ساعتی و جلسه ای)


کیفیت کلاس های خودتان را بالا نگه دارید


برای موفقیت در تدریس ریاضی و کسب درآمد بالا از آموزش ریاضی کیفیت کلاسهای تدریس خصوصی خودتان را بالا نگه دارید و بر درس ریاضی کاملا مسلط باشید. قبل از جلسات تدریس ریاضی سعی کنید که خودتان حتما بر مطلب مسلط باشید. اگر به جای بلد بودن مبحث بر آن مسلط باشید، در زمان کمتر مطلب بیشتری را با کیفیت بالاتر ارائه خواهید داد. به نظر می رسد که بهتر است بر روی چند درس (و حتی در بهترین حالت بر روی 1 درس) متمرکز شوید و در آنها به تسلط برسید. کسانی که تعداد زیادی درس را تدریس می کنند معمولا نمی توانند بر همه ی آنها مسلط شوند.


پیگیر و حمایتگر باشید


برای تبدیل شدن به یک مدرس خوب و موفق ریاضی تنها ارائه یک تدریس خوب در کلاس درس کافی نیست. سعی کنید تا روز امتحان از شاگرد یا شاگردانتان حمایت کنید. اشکالات آنها را رفع کنید و اگر لازم شد جلسات تدریس ریاضی اضافه هم در نظر بگیرید. یکی دو جلسه برای رفع اشکال و جمع بندی قبل از روز امتحان در نظر بگیرید.


اگر شاگردهایی از ترمهای قبل دارید به آنها توصیه کنید که اگر به کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی برای ترم حاضر هم نیاز دارند، کلاسها را هر چه سریعتر شروع کنید. کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی و دروس دیگر هم اگر در طول ترم برگزار شود بازدهی و کارایی بالاتری دارد.


مطالعه نمائید: مهمترین ویژگی های بهترین معلم خصوصی ریاضی کدام است؟


منبع: سایت تدریس خصوصی ایران مدرس



آمار بازدید: 653 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image