ارتباط مستقیم با 30456 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
معلم خصوصی آیلتس بهرامی
آموزش زبان یوسفی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی ایران مدرس
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
ایران مدرس تدریس خصوصی مقاله مطالب کلی تدریس خصوصی چگونه تدریس خصوصی با کیفیت بالاتری داشته باشیم؟

چگونه تدریس خصوصی با کیفیت بالاتری داشته باشیم؟

چگونه تدریس خصوصی با کیفیت بالاتری داشته باشیم؟

اگر مدرس و استاد تدریس خصوصی هستید و می خواهید کیفیت تدریس و بازدهی کلاس های خودتان را افزایش دهید این مقاله را بخوانید. برای موفقیت بیشتر در تدریس خصوصی راهکارهای زیر مفید است.


پیشنهاد ویژه ایران مدرس: چگونه تبلیغات تدریس پربازده تری داشته باشیم و بیشتر شاگرد جذب کنیم؟


تدریس خصوصی با کیفیت بالاتر


در این مقاله، نکات، راهکارها و روش هایی ذکر می شود که با استفاده از آنها می توان تدریس خصوصی خوب و با کیفیت تری داشت. اگر می خواهید در کار تدریس خصوصی موفق شوید این مقاله را بخوانید. تفاوتی نمی کند که آیا در زمینه تدریس خصوصی ریاضی، فیزیک، شیمی، زیست، عربی و یا هر درس دیگری فعالیت داشته باشید، در هر صورت، با یک عملکرد درست و منطقی می توانید به درآمدهای بالا برسید.


1- قبل از حضور در کلاس های تدریس خصوصی درس را مرور کنید


اگر مبحثی که قرار است درس بدهید را خوب بلد نیستید و یا فکر می کنید ممکن است بخش هایی را فراموش کرده باشید حتما درس را مرور کنید و بخوانید. کلاس های تدریس خصوصی را هیچ گاه بدون اینکه بر درس مسلط باشید برگزار نکنید. در کلاس های خصوصی اگر بر درس مسلط نباشید ممکن است آن شاگرد و کلاس را برای همیشه از دست بدهید. اگر خوب تدریس کنید و مسلط باشید یک شاگرد را ممکن است برای چندین سال داشته باشید.


2- جزوه ای که قرار است تدریس شود را از شاگرد خودتان بگیرید و کپی کنید


البته باید سعی کنید به گونه ای این کار را انجام دهید که شاگرد شما فکر نکند مطالب را بلد نیستید. یکی دو جلسه اول ترجیحا درخواست جزوه نکنید. وقتی که اعتماد شاگرد شما تا حد خوبی جلب شد می توانید از ایشان بخواهید جزوه را به شما بدهد تا کپی کنید و قبل از کلاس آن را بخوانید. البته بسیاری از مدرسین که بر درس مسلط هستند این کار را هم لازم ندارند و خودشان مباحث درسی را بسیار خوب بلد هستند.



3- برای برگزاری کلاس برنامه داشته باشید


در کلاس های تدریس خصوصی معمولا کمی محدودیت وجود دارد. بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان چون برای برگزاری کلاس باید هزینه پرداخت شود سعی می کنند در حداقل تعداد جلسات مطالب را یاد بگیرند. شما نیز باید سعی کنید از وقت و زمان کلاس حداکثر استفاده را ببرید و بیشترین حجم مطالب را ارائه نمائید. اما در کنار آن باید برای برگزاری کلاس برنامه داشته باشید و کلاس شما متنوع باشد تا یادگیری بهتر اتفاق بیافتد. بخشی از کلاس را درس بدهید، بخش را تمرین حل کنید و بخشی را اجازه بدهید شاگرد شما تمرین حل کند.


مطالعه مقاله چگونه در تدریس خود بهره وری لازم را داشته باشیم؟ و مشاهده ویدیوی فیلم انواع روش های جذب شاگرد برای فعالیت در زمینه تدریس خصوصی هم پیشنهاد می شود.


4- مدت زمان برگزاری کلاس را خیلی طولانی در نظر نگیرید


البته در ایام امتحانات بعضا ممکن است تعدادی از شاگردهای شما به علت تنبلی کردن و مطالعه نکردن درس در طول ترم جلسات زیادی را لازم داشته باشند. در چنین مواردی ممکن است تعداد جلسات زیاد و کلاس های طولانی لازم شود. غیر از این موارد سعی کنید کلاس هایی که برگزار می کنید حداکثر 1 و نیم ساعت باشد. بسیار خوب است در طول کلاس یکی دو بار استراحت هم بدهید. اگر لازم شد در روز 2 یا 3 جلسه داشته باشید حتما بین کلاس ها استراحت کافی در نظر بگیرید.


5- دروسی را تدریس کنید که بر آن مسلط هستید و به آن دروس علاقه دارید


برای اینکه کلاس های خوب و با کیفیتی را برگزار نمائید بسیار خوب است که دروسی را تدریس کنید که خودتان از تدریس ان دروس لذت می برید و به آن درس ها علاقه دارید. اگر مثلا از تدریس خصوصی فیزیک خودتان لذت ببرید در نهایت شاگردهای شما هم کلاس های شما را جذاب خواهند دید. حتما با تسلط کافی در کلاس ها حاضر شوید. در کلاس های تدریس خصوصی جلسه اول که هنوز اعتماد شاگرد شما جلب نشده است بسیار مهم است و باید بهترین تدریس خودتان را ارائه کنید.


6- هدف هر شاگرد از برگزاری کلاس را بدانید


خوب است که بر درس مسلط باشید و در کلاس های خودتان بهترین مطالب با سطح علمی بالا را ارائه نمائید. بسیار عالی است که در کلاس های خودتان با علاقه و اشتیاق تدریس کنید و فن بیان خوبی داشته باشید. اما همه ی این موارد اگر مطالبی که ارائه می کنید متناسب با خواسته شاگرد شما نباشد و فقط مبتنی بر ذهنیتی باشد که خودتان دارید نمی تواند برای موفقیت در تدریس خصوصی کمک کننده باشد. پس ابتدا هدف شاگرد خودتان را بپرسید و متناسب با نیاز و خواسته های ایشان مطالب را ارائه نمائید. حین تدریس هم مرتبا سوال بپرسید تا متوجه شوید مطالبی که ارائه می کنید برای شاگرد شما مطلوب و مغهوم باشد.


پیشنهاد می کنیم مقاله چگونه تدریس کنیم و در تدریس خصوصی و گروهی موفق باشیم؟ را هم مطالعه نمائید.


7- ارزیابی داشته باشید و میزان یادگیری شاگرد و بازدهی کلاس های خودتان را بسنجید


یک مدرس و استاد تدریس خصوصی خوب تنها هدفی که از برگزاری کلاس های تدریس خصوصی دارد این است که شاگردی که در کلاس حاضر است خوب نتیجه بگیرد. هدف شما نباید خوب تدریس کردن و یا ارائه مطالب زیاد در زمان کم و یا هر چیز دیگری باشد. هدف نهایی این است که شاگرد شما نتیجه بگیرد. برای رسیدن به این هدف باید به صورت مداوم نتیجه کلاس های خودتان را در طول برگزاری کلاس ها مورد ارزیابی قرار دهید و با سوال پرسیدن و تمرین دادن و .... پیگیر میزان یادگیری شاگرد خودتان باشید و اگر نتیجه رضایت بخش نیست تغییراتی ایجاد کنید که بازدهی کلاس ها بیشتر شود.


سخن پایانی


در کار تدریس خصوصی بسیار مهم است که به این کار علاقه داشته باشید و با تعهد تدریس کنید و هدف نهایی شما نتیجه گرفتن شاگردهایی باشد که دارید. اگر هدف را به این شکل برای خودتان تعریف کنید و بر درس مسلط باشید و به کار خودتان علاقه داشته باشید مسلما تعداد شاگردهای شما روز به روز بیشتر و بیشتر خواهد شد و می توانید بیشترین درآمد را از کار تدریس خصوصی کسب نمائید. اگر عملکرد خوبی داشته باشید شاگردهای شما، شما را به دیگران هم معرفی می کنند و به سرعت در کار خودتان پیشرفت می کنید.


منبع: سایت تدریس خصوصی ایران مدرس


آمار بازدید: 873 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image