ارتباط مستقیم با 30563 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس ریاضی خیری
آموزش زبان یوسفی
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
آموزشگاه
ایران مدرس تدریس خصوصی مقاله مطالب کلی تدریس خصوصی چگونه تدریس خصوصی خوبی داشته باشیم

چگونه تدریس خصوصی خوبی داشته باشیم

چگونه تدریس خصوصی خوبی داشته باشیم

در این مقاله در پاسخ به سوال (چگونه تدریس خصوصی خوبی داشته باشیم) توضیحاتی ارائه می گردد. اگر می خواهید تدریس خصوصی خوبی داشته باشید موارد زیر را در نظر بگیرید.


پیشنهاد ویژه ایران مدرس: بهترین روش تدریس برای موفقیت در تدریس خصوصی و گروهی


نحوه داشتن تدریس خصوصی خوب


برای اینکه تدریس خصوصی خوب و عالی داشته باشید و در کار خودتان موفق باشید مواردی که در ادامه گفته می شود را مد نظر داشته باشید.


1- دروسی را تدریس کنید که به آن علاقه دارید


وقتی درسی را تدریس می کنید که خودتان از تدریس آن لذت می برید دیگر تقریبا هیچ روش و تکنیک خاصی را لازم ندارید تا خوب تدریس کنید. وقتی با علاقه حرف می زنید و درس می دهید شاگردهای شما هم علاقه مند می شوند و از کلاس لذت می برند. علاقه شما در حرف زدن و نحوه تدریس شما خودش را نشان خواهد داد. اگر به ریاضی علاقه دارید معلم خصوصی ریاضی شوید و اگر مثلا از آموزش و تدریس شیمی لذت می برید معلم خصوصی شیمی شوید.


2- همواره روی افزایش تسلط خودتان کار کنید


به صورت مداوم روی این که بر درس مسلط تر شوید کار کنید. روش های جدید درس دادن را آموزش ببینید و روی فن بیان و نحوه ارائه مطالب توسط خودتان کار کنید. در کلاس های تدریس خصوصی باید بیان ساده و روانی داشته باشید.



3- از دید شاگرد خودتان مطالب را ببینید


شاگردهای شما هر کدام پروژه متفاوت و مستقلی هستند. باید برای هر کدام از شاگردهای خودتان نحوه بیان مطالب و ارائه درس را متفاوت و متناسب با دانسته های ایشان و شخصیت ایشان در نظر بگیرید. با پرسیدن سوال حین تدریس به تدریج متوجه خواهید شد که هر کدام از شاگردهای شما چه روشی را برای تدریس می پسندد. باید بازخورد بگیرید و به سرعت نحوه ارائه درس توسط خودتان را اصلاح کنید.


مطالعه مقاله چگونه کلاس تدریس خصوصی خوبی را برگزار کنیم؟ و مشاهده فیلم آشنایی با سایت های خوب تدریس خصوصی ایران هم مفید است.


4- ارزیابی داشته باشید


همین پرسیدن سوال در کلاس های تدریس خصوصی و اینکه از شاگرد خودتان می پرسید که آیا درس را متوجه می شود یا نه خودش یک نوع ارزیابی است. می توانید سوال هایی از درسی که ارائه می دهید هم بپرسید. باید همواره بررسی کنید که آیا شاگرد شما در حال پیشرفت است یا نه. می توانید تمریناتی را هر جلسه بدهید و جلسه بعد حل آنها را بخواهید تا متوجه شوید یادگیری اتفاق افتاده است یا نه.


5- جلسه اول تدریس عالی باشید


در کلاس های تدریس خصوصی جلسه اول کلاس حیاتی است. حتی مدرسین با تجربه اگر جلسه اول کلاس را برای یک شاگرد جدید اگر عالی برگزار نکنند به احتمال زیاد کل کلاس ها را از دست می دهند. یک شاگرد در کار تدریس خصوصی ممکن است دو یا سه سال شاگرد شما باقی بماند اگر راضی باشد. بنابراین اهمیت جلسه اول کلاس خصوصی کاملا واضح است. در جلسه اول کلاس به نسبت حالت عادی خودتان هم خیلی بهتر تدریس کنید.


6- هدف اصلی شما نتیجه گرفتن شاگردهایتان باشد


اگر هدف نهایی ای که برای خودتان در نظر می گیرید خوب تدریس کردن نباشد و بلکه بخواهید که شاگردهای خودتان را به نتیجه برسانید در نهایت تمامی موارد بالا را خود به خود رعایت خواهید کرد. بنابراین سعی کنید شاگردهای شما نتیجه بگیرند. ارزیابی را در نظر داشته باشید و به صورت مداوم پیشرفت شاگردهای خودتان را بررسی کنید. آنها را در مسیر موفقیت در درس و تحصیل هدایت نمائید. فقط خوب تدریس کردن کافی نیست.


پیشنهاد می کنیم این مقاله را هم بخوانید: شرایط و ویژگی های یک تدریس اثر بخش و راهکارهای کاربردی اجرای آن ها


7- کار اضافه انجام دهید


کارهای اضافه به یاد شاگردهای شما و والدین ایشان خواهد ماند و سر موقع برای شما جبران خواهند کرد. کمی بیشتر در کلاس بمانید. مشاوره بدهید و در برنامه ریزی درسی به شاگردهای خودتان کمک کنید. تلفنی قبل از امتحام و حتی بعد از امتحان پیگیر پیشرفت و نتیجه گرفتن شاگردهایتان باشید.


سخن آخر


در این مقاله در پاسخ به سوال چگونه تدریس خصوصی خوبی داشته باشیم مطالبی ارائه شد. با در نظر گرفتن این موارد می توانید در کار تدریس خصوصی موفق باشید.


منبع: سایت تدریس خصوصی ایران مدرس


آمار بازدید: 544 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image