ارتباط مستقیم با 30601 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس ریاضی خیری
آموزش زبان یوسفی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
ایران مدرس تدریس خصوصی مقاله زبان انگلیسی تولیمو، تافل و آیلتس چه تفاوتی با هم دارند؟

تولیمو، تافل و آیلتس چه تفاوتی با هم دارند؟

اگر می خواهید در یک آزمون زبان انگلیسی خوب و سطح بالا شرکت کنید و نمی دانید تولیمو، تافل و آیلتس چه فرقی با هم دارند ادامه این مطلب را بخوانید.

برای مشاهده لیست مدرسین تولیمو بر روی عبارت تدریس خصوصی تولیمو کلیک کنید.

توضیحات کلی در رابطه با تولیمو و سوالات آن


تولیمو آزمون زبان انگلیسی پیشرفته سازمان سنجش کشور ایران برای دوره های فوق لیسانس و دکتری می باشد. این آزمون شامل 140 سوال چهارگزینه‌ای و یك سوال در بخش نوشتاری در حیطه‌های زبانی نوشتاری (یك سوال و مدت پاسخگویی 30دقیقه)، ساختار و نوشتار زبانی (40 سوال و مدت پاسخگویی 30 دقیقه)، خواندن و درك مطلب (50 سوال و مدت پاسخگویی 55 دقیقه) و درك مطلب شفاهی (50 سوال و مدت پاسخگویی 35 دقیقه) است. گفتنی است، نمره هر قسمت آزمون در مقیاس معمول محاسبه و ده برابر میانگین این نمرات به عنوان نمره كل منظور می‌شود. دامنه نمره كل از 310 تا 677 است. نمره بالاتر از 600 عالی، بین 520 تا 599 خوب، بین 480 تا 519 متوسط و كمتر از 479 ضعیف تلقی می شود. لازم به ذكر است كه بخش نوشتاری نمره جداگانه دارد و نمره آن بین 1 الی 6 می‌باشد كه در كنار نمره كل در كارنامه درج می‌شود.

کلیک کنید: مشاهده لیست مدرسین خصوصی تافل

توضیحات کلی در رابطه با آزمون تافل و سوالات آن


تافل (Test of English as a Foreign Language) آزمونی است که افراد غیرانگلیسی زبان را از نظر توانایی در استفاده و فهم مهارتهای شنیداری، گفتاری، خواندن، و نوشتاری زبان انگلیسی در محیطهای دانشگاهی مورد ارزیابی قرار می دهد.

آزمون تافل بعنوان مهمترین و معتبرترین تست سنجش دانش زبان در دنیا مطرح است و بکار گرفته مى شود و یک آزمون جـامع زبان انگلیسی است که بـرای ورود به بیش از ۴۴۰۰ کالج و دانشگاه در ایالات متحده و کانادا، و دیـگر بخشهـای جهان، مورد نیـاز می‌باشد. همچنیـن افراد غیر بومی که دارای مشاغل حرفه‌ای می‌باشند، بـرای ادامه فعالیتهای حرفه‌ایشان در آمریکا و کانادا مرتباً به یک رتبه تافل نیاز دارند.


 نحوه برگزاری آزمون تافل نسبت به محل و کشور برگزاری آزمون متغیر است. اکثر افراد آزمون تافل را بعنوان پیش نیاز قبولی در دانشگاه ها و دانشکده های انگلیسی زبان نیاز دارند. بعلاوه بسیاری از موسسات دولتی و خصوصی که برنامه های تبادل و بورسیه دانشجویی دارند، از تست تافل بعنوان سنجش توانایی انگلیسی افراد بهره می گیرند.

حتما بخوانید: بهترین معلم خصوصی تافل و لیست 15 استاد خوب تافل در تهران و کل ایران

توضیحات کلی در رابطه با آزمون آیلتس و نحوه برگزار آزمون


آزمون آیلتس (International English Language Testing System)  هم از جمله آزمون ‌های معتبر و شناخته شده در زمینه زبان انگلیسی است و تنها تفاوتش با تافل این است كه تافل به روش آمریكن و آیلتس به روش بریتیش برگزار شده، در تافل writing كمتر مطرح مورد تأكید بوده ولی در آیلتس هر چهار مهارت (writing, speaking, listening, reading) ارزیابی می‌شود. در گذشته آزمون آیلتس توسط  British Councils، دانشگاه کمبریج ، و آیلتس استرالیا برگزار می‌شد و مستقیماً تحت نظارت دولت بریتانیا بوده، و دانشگاه‌ها نیز مجبور بودند برای تعیین سطح دانشجویان خود از این ساختار پیروی كنند. همچنین دانشگاه‌های نیوزیلند و استرالیا برای تعیین قابلیت زبانی دانشجویان خارجی خود از این روش بهره می‌جستند.

کلیک کنید: مشاهده لیست معلم های خصوصی آیلتس

آیا این آزمون ها فقط برای تحصیل در دانشگاه های انگلیسی زبان است؟


در بیشتر موارد بلی، اما برای موارد دیگری مانند مهاجرت به کشورهای کانادا و استرالیا آزمون آیلتس ضروری است و برای دریافت بورسیه های تحصیلی، استخدام در مراکز دولتی و یا شرکت های بازرگانی ممکن است کسب حد نصاب امتیاز در تافل از شما خواسته شود.

در ایران مدرس می توانید لیستی از مدرسین خصوصی که در زمینه تدریس خصوصی زبان انگلیسی، تدریس خصوصی آیلتس و تدریس خصوصی تافل فعالیت دارند را مشاهده نمایید.


در حال حاضر در كشور ما این دو آزمون توسط برخی دانشگاه‌ها برگزار می‌شوند و سازمان سنجش نیز در دوره‌های مشخصی اقدام به برگزاری این آزمونها و ارزیابی‌های مشابه می‌نماید. همچنین جدول برگزاری آزمونها در سایت سنجش قابل دسترسی است.

حتما مطالعه نمائید: بهترین اساتید آیلتس تهران، لیست 20 استاد مسلط و عالی آیلتس در تهران

 منبع: تبیان


آمار بازدید: 2173 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image