ارتباط مستقیم با 30586 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
آموزش زبان یوسفی
تدریس ریاضی خیری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس تدریس خصوصی مقاله زبان انگلیسی آزمون GRE چیست؟ محتوای آزمون و مراکز برگزاری آن

آزمون GRE چیست؟ محتوای آزمون و مراکز برگزاری آن

آزمون جی آر ای یا همان GRE مخفف عبارت Graduate Records Examination می‌باشد. هدف آن سنجش توانایی‌ها و معلومات فارغ التحصیلان می‌باشد.

توضیحات کلی در رابطه با آزمون GRE


این آزمون معمولاً برای ورود به مقاطع تحصیلی بالاتر از کارشناسی مورد نیاز است. دانشگاه‌های آمریکایی و کانادایی معمولاً داشتن نمرهٔ بالا در این آزمون را یکی از شرایط پذیرش به مقطع کارشناسی ارشد یا دکترا قرار می‌دهند.

هزینه شرکت در آزمون و زمان اعلام نتایج آزمون GRE


مبلغ نام‌نویسیِ این آزمون به جز چند کشور، در بقیهٔ کشورهای جهان از جمله ایران ۲۰۵ دلار است. این آزمون به‌صورت هفتگی در همهٔ مراکز GRE در ایران برگزار می‌شود. نتایج آزمون GRE پس از ۱۰ تا ۱۵ روز کاری به‌صورت آنلاین در وبگاهِ این مرکز اعلام می‌شود.

محتوای آزمون GRE


این آزمون دارای 3 قسمت درک واژگان (verbal section)، ریاضیات (quantitative section)و قسمت نوشتاری تحلیلی (analytical writing section) می‌باشد. سؤالات مربوط به آزمون ریاضی شامل ۲ سری سؤال ۲۰ تایی است که در ۳۵ دقیقه باید پاسخ داده شود، نمره این بخش بین ۱۳۰-۱۷۰ محاسبه می‌شود (پیشنهاد می شود این فیلم را ببینید: نمونه فیلم تدریس هندسه و آموزش GRE). برای موفقیت در این آزمون بهتر است یک معلم خصوصی ریاضی خوب در کنار خودتان داشته باشید.

سوالات بخش درک واژگان شامل ۲ سری سؤال ۲۰ تایی است که باید در ۳۰ دقیقه پاسخ داده شود. نمره این بخش نیز بین ۱۳۰-۱۷۰ محاسبه می‌شود. قسمت نوشتاری تحلیلی شامل نوشتن ۲ انشا می باشد که هرکدام دارای ۳۰ دقیقه زمان است. نمره این بخش از ۶ محاسبه می‌شود.


 


برای مشاهده لیست اساتید فعال در زمینه تدریس GRE بر روی عبارت معلم خصوصی GRE کلیک کنید.

مراکز برگزاری آزمون GRE


مراکز برگزاری این آزمون در ایران فعلاً در ۴ مرکز سازمان سنجش، دانشگاه اصفهان، مؤسسه آموزش عالی جاوید جیرفت و دانشگاه ارومیه برگزار می‌گردد.

در ایران مدرس www.IranModares.com (همین سایت) آزمون GRE به صورت خصوصی و نیمه خصوصی توسط مدرسین مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری زبان انگلیسی تدریس می شود جهت مشاهده لیست مدسین روی لینک تدریس خصوصی زبان انگلیسی کلیک کنید.

آمار بازدید: 498 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image